MSC Nastran

MSC Nastran is a multidisciplinary structural analysis application used by engineers to perform static, dynamic, and thermal analysis across the linear and nonlinear domains, complemented with automated structural optimization and award-winning embedded fatigue analysis technologies, all enabled by high performance computing.

Highlights

  • การวิเคราะห์ด้านความแข็งแรงของโครงสร้างแบบเชิงเส้นทั่วไป (Linear Static Analysis)
  • การวิเคราะห์โครงสร้างประกอบ (Assembly Analysis)
  • การวิเคราะห์ปัญหาด้าน Contact ทั้งแบบ Linear และ Nonlinear
  • การวิเคราะห์หาภาระวิกฤติที่ทำให้เกิดความไม่สมดุลทางโครงสร้างแบบเชิงเส้น (Buckling Analysis)
  • การวิเคราะห์ปัญหาด้านการสั่นสะเทือนทางกล (Vibration)
  • การวิเคราะห์ปัญหาด้านการถ่ายเทความร้อน (Heat Transfer Analysis)
  • การวิเคราะห์ปัญหาการเสียรูปของโลหะและของวัสดุที่ทำจากยาง
  • การวิเคราะห์การชน การกระแทก การตกของวัตถุ 
  • การวิเคราะห์ปัญหา FSI (Fluid-Structure Interaction)
  • การวิเคราะห์ด้านเสียงทั้งภายในและภายนอก
  • การวิเคราะห์การล้า (Nastran Embeded Fatigue)
  • การวิเคราห์ด้าน Multi-Physics
  • ฯลฯ

Engineers use MSC Nastran to ensure structural systems have the necessary strength, stiffness, and life to preclude failure (excess stresses, resonance, buckling, or detrimental deformations) that may compromise structural function and safety. MSC Nastran is also used to improve the economy and passenger comfort of structural designs.

Manufacturers leverage MSC Nastran’s unique multidisciplinary approach to structural analysis at various points in the product development process. MSC Nastran may be used to:

  • Virtually prototype early in the design process, saving costs traditionally associated with physical prototyping.
  • Remedy structural issues that may occur during a product’s service, reducing
  • Optimize the performance of existing designs or develop unique product differentiators, leading to industry advantages over competitors.

  • MSC Nastran is based on sophisticated numerical methods, the most prominent being the Finite Element Method. Nonlinear FE problems may be solved with built-in implicit numerical techniques. A number of optimization algorithms are available, including MSCADS and IPOPT. The fatigue capability in MSC Nastran has been developed jointly by nCode International Ltd. and MSC Software.

    NEWS